Czyżby przełom w sprawie A18? Wciąż jednak brakuje konkretów

Polska “droga wstydu” wreszcie ma zostać wyremontowana. Powodów do hurraoptymizmu jednak nie ma – czytamy w tekście opublikowanym na Wirtualnej Polsce
(https://finanse.wp.pl/polska-droga-wstydu-wreszcie-ma-zostac-wyremontowana-powodow-do-hurraoptymizmu-jednak-nie-ma-6148709683439233a)

Komu zdarzyło się jechać trasą A18 od przejścia granicznego z Niemcami w kierunku Wrocławia, ten wie skąd przydomek “droga wstydu” lub “patatajka”. Droga, która w założeniu ma być autostradą, składa się z betonowych płyt. Wkrótce ma się to zmienić, ale konkretów brakuje – pisze WP.pl

Nowe nadzieje pojawiły się wraz z pojawiającą się w miediach informacją o planowanym remoncie, co wynikać miałoby z faktu włączenia odcinka A18 do rządowego Programu Budowy Dróg na lata 2014 – 2023, z perspektywą do 2025 roku. Czy mamy zatem do czynienia z przełomem w sprawie “osiemnastki”?

Anna Jakubowska, rzeczniczka zielonogórskiego oddziału GDDKiA w rozmowie z Wirtualną Polską tłumaczy, że prace w 2018 r. rzeczywiście mają być prowadzone na węźle Olszyna, który jest fragmentem A18. A co z newralgicznym 70 km odcinkiem? Tu sprawa wciąż jest niejasna.

Rzeczniczka tłumaczy, że istotną zmianą w programie budowy dróg na lata 2014-2023 jest fakt, że drogę będzie mogła przebudować GDDKiA. Wcześniej mowa była o konieczności powołania do tego celu spółki specjalnego przeznaczenia.

– Tego wymogu już nie ma. Natomiast wciąż brakuje informacji o tym, że pieniądze na remont już są. Jeśli tylko się pojawią, błyskawicznie zaczniemy działać. Przygotujemy postępowania przetargowe, aby wyłonić firmę, która będzie drogę budować – zapewnia Anna Jakubowska.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *